Με επιστολή της η ΕΣΑμεΑ κατέθεσε την έντονη διαμαρτυρία της για άρθρο του σχεδίου νόμου «Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, σύσταση Κοινού Σώματος Πληροφορικής στις Ένοπλες Δυνάμεις και λοιπές διατάξεις» προς το υπουργείο Εθνικής Άμυνας καθώς και στον διαδικτυακό τόπο www.opegov.gr και ζητά την απόσυρση του άρθρου 69.
Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο καταργείται αφενός το αμετάθετο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων που φροντίζουν άτομο με αναπηρία ή/και χρόνια πάθηση, αφετέρου το δικαίωμα των στελεχών με αναπηρία/χρόνια πάθηση ή σακχαρώδη διαβήτη να υπηρετούν στον τόπο προτίμησής τους!
Πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 69 «Τακτικές και έκτακτες μεταθέσεις - Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 5 ν. 3883/2010», αναφέρεται ότι τα στελέχη που έχουν σύζυγο ή τέκνο με αναπηρία ή σακχαρώδη διαβήτη ή είναι ανάδοχοι γονείς ή έχουν την επιμέλεια ατόμου με αναπηρία ή σακχαρώδη διαβήτη, υπηρετούν, μετά από αναφορά τους, για έξι (6) τουλάχιστον έτη στον τόπο προτίμησής τους και εν συνεχεία μετατίθενται σε φρουρές όπου υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές υγείας, ανάλογα με το πρόβλημα υγείας.
Η ρύθμιση αυτή, σύμφωνα με την οποία τα εν λόγω στελέχη έχουν το δικαίωμα να παραμείνουν μόνο για έξι έτη στον τόπο προτίμησής τους και στη συνέχεια υπάρχει η δυνατότητα να μετατεθούν σε άλλες φρουρές, κρίνεται ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ.
Ταυτόχρονα στο ίδιο νομοσχέδιο καταργείται το κεκτημένο δικαίωμα (βλ. άρθρο 5, ν. 3883/2010) των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων που έχουν οι ίδιοι αναπηρία/χρόνια πάθηση ή σακχαρώδη διαβήτη να υπηρετούν στον τόπο προτίμησής τους.
Οι προαναφερόμενες ρυθμίσεις θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στις οικογένειες στελεχών που έχουν, είτε οι ίδιοι αναπηρία ή/και χρόνια πάθηση, είτε έχουν στη φροντίδα τους άτομα με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις, διότι:
- Θα προκύψουν δυσμενείς επιπτώσεις στις ζωές παιδιών με βαριές αναπηρίες όταν απομακρυνθούν από το οικείο περιβάλλον τους και τις δομές στις οποίες παρακολουθούν εξειδικευμένα προγράμματα φροντίδας ή αποκατάστασης, εξαιτίας της τοποθέτησης των γονέων/κηδεμόνων τους σε άλλες απομακρυσμένες περιοχές, που στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν υπάρχουν δομές αντίστοιχων υπηρεσιών,
- Δεν εξασφαλίζεται με ποιο τρόπο το άτομο με χρόνια πάθηση θα ζήσει μακριά από την εξιδεικευμένη μονάδα που το παρακολουθεί,
- Δεν λαμβάνεται υπόψη ότι πολλές από αυτές τις οικογένειες, που έχουν άτομα με βαριές κινητικές αναπηρίες, έχουν διαμορφώσει κατάλληλα τις οικίες τους, ώστε να είναι προσβάσιμες και να εξυπηρετούνται οι ανάγκες του ατόμου που φροντίζουν (όπως ασανσέρ, εσωτερικές ράμπες, ειδικά διαμορφωμένο μπάνιο και υπνοδωμάτιο κ.α.)
Τελικό ερώτημα: πως θα διασφαλιστεί ότι στη νέα φρουρά θα υπάρχουν οι ανάλογες δομές υγείας που θα εξυπηρετούν τη συγκεκριμένη αναπηρία ή/και χρόνια πάθηση του ατόμου και δεν θα βασιστεί η τοποθέτηση του στελέχους σε αυθαίρετη κρίση;
Η ΕΣΑμεΑ τονίζει ότι όλες οι προαναφερόμενες ρυθμίσεις του άρθρου 69 του σχεδίου νόμου, παραβιάζουν κατάφορα τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία ή/και χρόνια πάθηση και ζητά την απόσυρσή του.