Αρχή σελίδας
Αναζήτηση
Ανακοινώσεις
Φόρμα επικοινωνίας
Μέγεθος:

Αντίθεση:

Η οργάνωση εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία στην ελληνική πολιτεία και κοινωνία

Μενού

ΜΕΛΟΣ ΤΩΝ:

λογότυπo του EDF λογότυπo του EPF

 

Λογότυπα ISO 9001 και UKAS

Κυρίως περιεχόμενο της σελίδας


Κατηγορία: Υπ. Παιδείας

Αθήνα: 13/07/2009

ΠΡΟΣ:
- κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο, Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
- Γραφείο Πρωθυπουργού της χώρας κ. Κ. Καραμανλή
- κ. Α. Λυκουρέντζο, Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων
- Βουλευτές της χώρας
- κα Ν. Γκοτσοπούλου, Γενική Γραμματέα ΥΠΕΠΘ
- κ. Γ. Γούση, Ειδικό Γραμματέα Α/βάθμιας & Β/βάθμιας Εκπαίδευσης
- κ. Γ. Γεωργακόπουλο, Γενικό Δ/ντη Σπουδών Α/βάθμιας & Β/βάθμιας Εκπαίδευσης
- κ. Χ. Παπαϊωάννου, Δ/ντη Ειδικής Αγωγής ΥΠΕΠΘ
- Πρόεδρο και μέλη Δ.Σ. Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΚΕ)
- Πρόεδρο και μέλη Δ.Σ. Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (ΕΝΑΕ)
- Πρόεδρο και μέλη Δ.Σ. Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ)
- Πρόεδρο και μέλη Δ.Σ. Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ)
- Πρόεδρο και μέλη Δ.Σ. Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής
(ΠΕΣΕΑ)
- Πρόεδρο και μέλη Δ.Σ. Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού
Προσωπικού Ειδικής Αγωγής
- Φορείς - μέλη Ε.Σ.Α.μεΑ και φορείς - μέλη αυτών
- ΜΜΕ όλης της χώρας


Η νέα σχολική χρονιά 2009 - 2010 δεν θα ξεκινήσει για τους μαθητές με αναπηρία την ίδια μέρα όπως για όλους τους υπόλοιπους μαθητές. Ποιός φταίει; Τί φταίει; Θα αναλάβει κάποιος την ευθύνη για αυτό;


Κύριε Υπουργέ,

Έχουν περάσει δέκα μήνες από την ψήφιση του Νόμου 3699/2008 «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», o οποίος είχε παρουσιαστεί ως ο «μεσσίας», ο καταλύτης που θα έδινε λύσεις στην διαρκώς καταρρέουσα εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία στη χώρα μας και η θέση των μαθητών με αναπηρία στο Εκπαιδευτικό μας Σύστημα εξακολουθεί να παραμένει υποβαθμισμένη, περιθωριακή και λιμνάζουσα.

Για του λόγου το αληθές αρκεί να κοιτάξετε λίγο προς τα πίσω, στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς 2008 - 2009, όταν χιλιάδες μαθητές με αναπηρία και φυσικά και οι οικογένειές τους, δηλαδή ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού της χώρας, ήρθε αντιμέτωπο με μια σωρεία προβλημάτων, μεταξύ των οποίων ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής: την αδυναμία του κράτους να ανταποκριθεί στις ανάγκες μετακίνησης των μαθητών με αναπηρία, τις ελλείψεις στα ωρολόγια προγράμματα των Ειδικών Σχολείων και στο εκπαιδευτικό υλικό, τις καθυστερήσεις στους διορισμούς αναπληρωτών και ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών στα Ειδικά Σχολεία. Είναι δυνατόν να διορίζονται αναπληρωτές και ωρομίσθιοι Εκπαιδευτικοί στην Ειδική Εκπαίδευση, όταν θα έπρεπε να διορίζονται μόνιμοι Εκπαιδευτικοί, με πραγματική εξειδίκευση στην Ειδική Εκπαίδευση και όχι με την υπάρχουσα «εξειδίκευση» σεμιναριακού τύπου διάρκειας 400 ωρών; Αλλά όταν το κράτος είναι ανήμπορο να διορίσει στην ώρα τους τόσο τους αναπληρωτές όσο και τους ωρομίσθιους Εκπαιδευτικούς, πώς μπορεί να περιμένει κανείς από αυτό το ανήμπορο κράτος να διορίσει μόνιμους και εξειδικευμένους;

Τα προαναφερθέντα προβλήματα είχαν ως συνέπεια η σχολική χρονιά για τους μαθητές με αναπηρία να μην αρχίσει την ίδια μέρα όπως για όλους τους υπόλοιπους μαθητές. Αυτά τα προβλήματα είχαν ως συνέπεια χιλιάδες μαθητές με αναπηρία να μην έχουν τη χαρά του πρώτου κουδουνιού, να μην μπορούν να νιώσουν το καρδιοχτύπι που αισθάνονται οι μαθητές που πηγαίνουν για πρώτη φορά στο σχολείο.

Φυσικά εύλογο είναι το εξής ερώτημα: Μα το κράτος δεν θέσπισε μέσω της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του Νόμου 3699/2008 την υποχρεωτικότητα στην Εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία; Ακόμη κι αν δεχτούμε ότι αυτός ο Νόμος όντως θέσπισε την πολυπόθητη υποχρεωτικότητα, για την οποία χρόνια ολόκληρα αγωνίζονταν το Αναπηρικό Κίνημα της χώρας, περαιτέρω εύλογα ερωτήματα που γεννιούνται είναι τα εξής: τί έπραξε το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και οι Υπηρεσίες του από τον Σεπτέμβρη του 2008 μέχρι σήμερα για την πλήρη εφαρμογή αυτής της διάταξης; Τί ενέργειες έχουν μέχρι στιγμής γίνει προκειμένου να πάρει σάρκα και οστά η θεσμικά κατοχυρωμένη υποχρεωτικότητα της Εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία; Πού είναι η κινητοποίηση των Υπηρεσιών του Υπουργείου σας σε ολόκληρη τη χώρα και σε όλα τα επίπεδα για να αναζητήσει τα παιδιά με αναπηρία που βρίσκονται εκτός Εκπαιδευτικού Συστήματος;

Εμείς πάντως αυτό που διαπιστώνουμε είναι δέκα μήνες ουσιαστικής απραξίας!

Σε αυτήν την απραξία ήρθαν να προστεθούν και οι πρόσφατες πληροφορίες που έφτασαν σε εμάς ότι το Υπουργείο σας εξετάζει την τροποποίηση και συμπλήρωση του Ν. 3699/2008. Ενός Νόμου που από την αρχή είχε θεωρηθεί από τη Συνομοσπονδία ως ένας Νόμος ρυθμίσεων και ο οποίος κατά τη γνώμη μας κατέληξε σε έναν Νόμο απορρυθμίσεων, με αποκορύφωμα τις μετακινήσεις των μαθητών με αναπηρία, που ενώ με την ψήφιση του άρθρου 26 του Ν. 3748 τον Φεβρουάριο του 2009 η ευθύνη τους μεταφέρθηκε από τις Νομαρχίες στις Σχολικές Επιτροπές, τώρα το Υπουργείο σας εξετάζει και πάλι το ενδεχόμενο να επαναφέρει την ευθύνη τους στις Νομαρχίες της χώρας. Φυσικά το ερώτημα που γεννάται είναι το εξής: Είναι δυνατόν το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων να επιχειρεί να τροποποιήσει και να συμπληρώσει έναν Νόμο που δεν εφαρμόστηκε ποτέ, δίχως μάλιστα να διαβουλευτεί με τη Συνομοσπονδία, τους υπόλοιπους φορείς του Αναπηρικού Κινήματος και το σύνολο των φορέων της Εκπαιδευτικής Κοινότητας; Θεωρούμε πως κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο!

Κύριε Υπουργέ,

Πρέπει να επισημάνουμε πως η απαράδεκτη αυτή κατάσταση που βιώνουν τα άτομα με αναπηρία στον τομέα της Εκπαίδευσης αντίκειται στο άρθρο 24 της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία του ΟΗΕ - την οποία ήδη έχουν υπογράψει 139 χώρες, μεταξύ των οποίων και η δική μας - στο προοίμιο του οποίου αναφέρεται το εξής: «Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση. Με σκοπό την άσκηση του δικαιώματος αυτού, χωρίς διακρίσεις και βάσει των ίσων ευκαιριών, τα Συμβαλλόμενα Κράτη, διασφαλίζουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα ένταξης, σε όλα τα επίπεδα ……», καθώς και στο άρθρο 16 και στην παράγραφο 6 του άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας μας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρία έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας».

Η νέα σχολική χρονιά 2009 - 2010 σε λίγο αρχίζει και μια σειρά από εύλογα ερωτήματα γεννιούνται στα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους, όπως: Θα είναι τα σχολεία έτοιμα τον ερχόμενο Σεπτέμβρη να υποδεχτούν τους μαθητές με αναπηρία; Θα είναι οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους; Θα βρουν οι μαθητές με αναπηρία τα βιβλία πάνω στα θρανία τους; Θα υπάρχουν αναλυτικά προγράμματα σπουδών; Θα διατεθούν στους μαθητές με αναπηρία νέες τεχνολογίες; Θα έχουν καταρτιστεί οι Εκπαιδευτικοί στη χρήση τους; Θα έχει οργανωθεί η μετακίνηση των μαθητών με αναπηρία προς και από τα σχολεία; Υπάρχει ένα σχέδιο από πλευράς Υπουργείου που από την μια μεριά να διασφαλίζει τη διαρκή ποσοτική και ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων Υπηρεσιών Εκπαίδευσης στους μαθητές με αναπηρία που βρίσκονται στα σχολεία και από την άλλη να φέρει τα παιδιά με αναπηρία που βρίσκονται εκτός Εκπαιδευτικού Συστήματος, εντός αυτού; Η σχολική χρονιά δηλαδή θα ξεκινήσει την ίδια μέρα για όλους τους μαθητές;

Τα άτομα με αναπηρία κι οι οικογένειές τους απαιτούν το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων να απαντήσει στις προαναφερθείσες ερωτήσεις με πράξεις και όχι με λόγια.

Βάσει των μέχρι σήμερα ενεργειών του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και των Υπηρεσιών του, δυστυχώς πιστεύουμε ακράδαντα ότι η σχολική χρονιά 2009 - 2010 δεν θα ξεκινήσει για τους μαθητές με αναπηρία την ίδια μέρα όπως για όλους τους υπόλοιπους μαθητές. Είμαστε δυστυχώς βέβαιοι ότι για ακόμη μια φορά χιλιάδες παιδιών με αναπηρία δεν θα εγγραφούν τον Σεπτέμβρη στα σχολεία, αλλά θα μείνουν στα σπίτια τους. Θα στερηθούν το δικαίωμα στη γνώση, το δικαίωμα στη συμμετοχή, θα βιώσουν για ακόμη μια χρονιά έναν σκληρό και αδυσώπητο αποκλεισμό. Η άποψή μας αυτή επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι δεν υπάρχει και από τη δική σας πλευρά η πολιτική βούληση για την επίλυση όλων αυτών των προβλημάτων, δεδομένου ότι από τις αρχές της θητείας σας ως Υπουργός ζητάμε να σας συναντήσουμε, δίχως μέχρι σήμερα να υπάρχει θετική απάντησή σας.

Κύριε Υπουργέ,

Ζητούμε, εδώ και τώρα, να μας απαντήσετε σε όλα τα προαναφερθέντα ερωτήματα που σας θέσαμε. Για ακόμη μια φορά ζητούμε να συναντηθούμε μαζί σας, ακόμη και αυτή την ύστατη στιγμή και να μας ενημερώσετε για τις ενέργειες του Υπουργείου σας ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς. Στην περίπτωση που δεν γίνει αυτό, σας ενημερώνουμε πως σύσσωμο το Αναπηρικό Κινήματα της χώρας θα αντιδράσει δυναμικά, διότι από τη δική μας πλευρά αυτό που διεκδικούμε είναι το αυτονόητο:

«Κανένα παιδί με αναπηρία εκτός σχολείου τον Σεπτέμβρη του 2009!»


Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος
I. Βαρδακαστάνης

Ο Γεν. Γραμματέας
Αρ. Πανανός

Εκτύπωση
PDF
Πλήρης οθόνη
Αρχείο ήχου
Αποστολή περιεχομένου με email

Αρχή

Βρίσκεστε: ΑΡΧΙΚΗ » Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ » Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. » Η νέα σχολική χρονιά 2009 - 2010 δεν θα ξεκινήσει για τους μαθητές με αναπηρία την ίδια μέρα όπως για όλους τους υπόλοιπους μαθητές. Ποιός φταίει; Τί φταίει; Θα αναλάβει κάποιος την ευθύνη για αυτό;
Ο παρόν διαδικτυακός τόπος συμμορφώνεται με τα διεθνή πρότυπα και προδιαγραφές: valid xhtml | valid css | valid wcag | valid wcag

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών της Ιστοσελίδας αυτής διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.
Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

© Ε.Σ.Α.μεΑ. 2017 | Όροι & Προϋποθέσεις | Προσωπικά δεδομένα | H πολιτική μας για τα Cookies | Αρχή της σελίδας

Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, Ελ. Βενιζέλου 236, 16341 Ηλιούπολη, Αθήνα • Τηλ. 210 9949837 • Φαξ: 210 5238967 | Σχεδίαση & Υλοποίηση: europraxis